Tanaan olin skandinaavien Multicultural Day meetingissa kaupungin toisella laidalla. Saatiin hyvalle mallille Skandipoydan suunnittelu ja toteutus.

Mutta hieman tunnelmaa ja ainakin minun motivaatiotani laski yllattava tieto siita mita CHARITY tuossa koulussa onkaan. Luonnollisestikin olin olettanut tapahtumassa kertyneet varat lahjoitettavan koyhille, niita todella tarvitseville eli esim. paikallisiin kouluihin, sairaaloihin tai orpokoteihin.

Ehei, nain ei menna tassa yksityisessa eliittikoulussa, jossa oppilaiden lukukausimaksut ovat tuhansia euroja. Kertyneet varat suunnataan oman koulun oppilaille eli minunkin lapsilleni. Mita hel...tia????????

Rahoilla, (joista nyt ensin livahtaa suurin osa koulun "omistajan" taskuun kuten tapana kuulemma on), ostetaan lapsille tikkareita, jaateloita ynna muuta jaettaviksi urheilupaivina ja muina tapahtumina.

Koulu on niin koyha, etta silla ei ole varaa kustantaa lapsille herkkuja vaan sita varten pitaa jarjestaa Multicultural Day, jossa kerataan rahaa ns. CHARITYYN! Varsinaista hyvantekevaisyytta! Minun lapseni eivat tuollaista hyvantekevaisyytta kaipaa, saan pyydettaessa heille tikkarit ostettua ihan itse.

Mua ottaa niin paahan, etta taalta lahtee kommenttisahkopostia koululle pain. Tama on todella syvalta!